رئیس سرویس مخفی آمریکا استعفا داد-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

رئیس سرویس مخفی آمریکا استعفا داد

رئیس سرویس مخفی آمریکا امروز به دلیل ناکامی این نهاد در ارتباط با سوء قصد نافرجام به «ترامپ»، استعفا داد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۲ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 23
کد خبر: ۲۵۱۲۴۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ «کیمبرلی چیتل» رئیس سرویس مخفی ایالات متحده به دلیل ناتوانی این سازمان در جلوگیری از تلاش برای ترور «دونالد ترامپ» از سمت خود استعفا داد.

سه منبع آگاه به شبکه خبری «ان‌بی‌سی» گفتند چیتل در پی درخواست‌های متعدد قانون‌گذاران آمریکایی برای کناره‌گیری از منصب خود، امروز استعفای خود را اعلام کرده است.

۲ مقام آگاه گفتند او قرار است تا ساعاتی دیگر بیانیه‌ای رسمی در این باره منتشر کرده و استعفای خود را به صورت علنی اعلام کند.

سرویس مخفی ایالات متحده در روز دوشنبه نیز در شهادت خود برابر کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا گفت که سوءقصد نافرجامی که در ۱۳ ژوئیه علیه ترامپ صورت گرفت «مهم‌ترین شکست عملیاتی سرویس مخفی» آمریکا در دهه‌های گذشته بوده و سرویس مخفی مسئولیت کامل آن را می‌پذیرد.

«جیمز کومر» رئیس کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا که ریاست این جلسه را برعهده داشت، در آغاز جلسه و پیش از طرح پرسش‌های خود از چیتل، خواستار استعفای او شد و ۱۳ ژوئیه را «یکی از تاریک‌ترین روز‌های سیاست آمریکا» توصیف کرد. /ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده